
دانلود طرح درس روزانه ریاضی سوم درس الگوها
این طرح درس روزانه برای درس اول با موضوع الگوها کتاب ریاضی پایه سوم دبستان در 4 صفحه ی Word قابل ویرایش تایپ شده است.
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و استخدامی های نهضتی و … با استفاده از این طرح درس ورد روزانه برای درس اول ریاضی سوم ابتدایی می توانید به مدرس دانشگاه یا درس کارورزی ارائه دهید
آموزگاران پایه سوم دبستان با استفاده از این طرح درس تمام ساحتی ریاضی سوم دبستان برای سرگروه های آموزشی ، الگوهای برتر تدریس و جشنواره های مانند طرح شهید همت دوره ابتدایی استفاده کنند.
طرح درس روزانه نام کتاب ریاضی پایه عنوان درس
این توضیحات برای آشنایی با اهداف این درس است:
موضوعات این فصل الگویابی شمارش چند تا چند تا ماشین های ورودی – خروجی ساعت در بعد از ظهر، الگوهای متقارن زمان سوم دبستان
هدف کلی: آموزش شمارش با الگوهای متقارن دانش آموز مفهوم تقلون را درک کند و بتواند با شمارش خانه ها در صفحه شطرنجی تصاویر را کامل نماید
اهداف رفتاری
- دانش آموز بتواند برای خط تعاون تعریفی بیان کند. (دانشی)
- دانش آموز بتواند خانه های شطرنجی را شمارش کند و کار با صفحه شطرنجی را یاد بگیرد. (مهارتی)
- دانش آموز بتواند درک کند که در محیط پیرامون خود اشیای زیادی خاصیت مقارنی دارند. (نگرشی)
- دانش آموز بتواند در کلاس درس وسایلی که خط تقارن دارند را نام ببرد. (دانشی) مدل کلاس
- دانش آموزان گروه بندی شده و با توجه به موقعیت کلاس در جای مناسب قرار بگیرنند می توان از گروه های از پیش تعیین شده
مواد و رسانه های آموزشی
– یک عکس نیمه کامل از گنبد یک مسجد ( بهتر است این عکس را خود معلم بکشد )
– کاغذ شطرنجی که روی آنها تصاویر نیمه کاره کشیده شده است بهتر است به تعداد دانش آموزان باشد )
– کاغذ شطرنجی که روی آنها تصاویر نیمه کاره کشیده شده است بهتر است به تعداد دانش آموزان باشد
آمادگی و ایجاد انگیزه : وارد کلاس میشود. بچه ها سلام حالتون خوبه؟ – دانش آموزان : سلام ما خوبیم، شما هم خوبید؟
بعد معلم از دانش آموزان می پرسد یادتون هست درس جلسه قبل در مورد چی بود؟ معلم نصف تصویر نقاشی شده ی گنبد یک مسجد را به دانش آموزان نشان می دهد و از آنها می پرسد گلهای خوب من چه کسی می تونه نیمه دیگر این تصویر را بکشه ؟
ارزشیابی ورودی : دانش آموزان در پایه دوم با اشکال متقارن و خط تقارن در محور عمود و افنی همزمان آشنا می شوند و تقارن دو نیمه ای و ۲ قسمتی ) جهت انجام ارزیابی ورودی می توان یکی دو نمونه از اشکال متقارن را پای تخته کشید و در رابطه با آن سوالاتی از دانش آموزان پرسید.
ارائه درس : معلم چند تصویر که از قبل اماده کرده و نقص است را به دانش آموزان نشان می دهد و می گوید آنها خط تقارن دارنست به در مورد خط تقارن توضیحاتی می دهد.
نحوه نوشتن طرح درس روزانه ریاضی سوم درس الگوها
در ادامه به توضیح طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی و نحوه ی نوشتن آن می پردازیم
طرح درس یک برنامه منظم و سازماندهی شده است که معلم برای هدفمند کردن فرایند تدریس و آموزش طراحی میکند. این طرح به عنوان نقشه راه عمل کرده و مسیر تدریس را مشخص میکند. به زبان ساده، طرح درس شامل تمامی اندیشهها و پیشبینیهایی است که معلم قبل از ورود به کلاس در ذهن دارد و آنها را روی کاغذ مینویسد.
استفاده از طرح درس دارای اهمیت و فواید متعددی است، از جمله: بهینهسازی زمان، تحقق بهتر اهداف درسی، کاهش بینظمی در کلاس، ایجاد انگیزه در معلم و دانشآموزان، افزایش اعتماد به نفس معلم، یادگیری عمیقتر و پایدارتر دانشآموزان و نهادینه شدن نظم و انضباط در فعالیتهای آموزشی.
نکات کلیدی برای نگارش طرح درس روزانه شامل موارد زیر است:
- مطالعه کتاب راهنمای تدریس برای آشنایی با اهداف درس.
- تهیه لیستی از وسایل و رسانههای آموزشی مورد نیاز.
- اختصاص زمانی برای بیان اهداف رفتاری درس متناسب با گروه سنی دانشآموزان.
- ایجاد انگیزه و افزایش تمرکز دانشآموزان.
- سنجش دانستههای پیشین دانشآموزان برای تعیین نقطه آغاز تدریس.
- آغاز تدریس با روش مناسب.
- اختصاص زمان به ارزشیابی تکوینی و پایانی.
- ارائه تکالیف جدید و بازبینی تکالیف گذشته.
طرح درس نه تنها به معلمان در سازماندهی تدریس کمک میکند، بلکه باعث تسهیل فرآیند یادگیری برای دانشآموزان نیز میشود. با استفاده از این ابزار، معلمان میتوانند کلاسهای خود را به شکل مؤثرتری مدیریت کرده و اهداف آموزشی را بهتر تحقق بخشند.
همچنین برای سفارش تایپ انواع طرح درس روزانه با ما در ارتباط باشید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.